reklama

Vianočný stromček.

Zaujímavý nadpis ak prihliadneme na to že je už 17. januára, však? Má svoje opodstatnenie. V noci tohto dňa som sa po dlhom odhodlávaní rozhodol splniť si svoju nepeknú úlohu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Vianočný stromček u nás. Vianočný stromček u nás doma býva od Svätého Mikuláša po Hromnice a ja ako najmladší z rodu mám cez Vianočné obdobie dve hlavné povinnosti. Prvou je zdobenie Vianočného stromčeka, druhou jeho opätovné odzdobenie. Prvá je mimoriadne príjemná, náš tradičný umelohmotný stromček vyzdobím starými guľami a napriek nedostatku kvaliného materiálu sa mi zvyčajne (už od útleho detstva) darí vyčarovať práve takýmto obstarožným modelom Vianočnej jedličky tú pravú atmosféru. Už viacero rokov po sebe sme sa snažili zbaviť tej stariny, avšak vždy si ho z nostalgie ponecháme ešte ďalší rok (pokial ma pamäť neklame, tak je ten stromček starší ako ja). Mnoho rodín uprednostňuje voňavý živý strom, alebo aspoň vernejšiu napodobeninu v podobe moderných "umelohmoťákov", ale pre mňa je tento konkrétny tým najkrajším pod Slnkom. Aj preto mi dnes v noci doslova trhalo srdce keď som ho musel začať baliť. Pod tým stromom som zažil toľko príjemného, od chvíľ s rodinou až po nález novej stavebnie LEGO zabalenej do červeného baliaceho papiera (červená je moja obľúbená farba). Nič sa nedá robiť, povedal som si a pustil som sa do toho. Najprv som zvesil reťaze a zvončeky, potom padali dolu gule, anjelici, snehové vločky, zlaté a karmínovo červené mašle a nakoniec som zložil a upratal posledné sviećky. Tým to pre mňa malo hasnúť. Práca hotová, ide sa spať. Alebo nie? Ako sa zdá ešte stále mám čosi na srdci. Stále rozmýšľam, kedy ho zase vytiahnem, či už tento rok nebudeme mať nový, a ak nie, čo ešte pod ním zažijem. Stále mám chuť ho znovu vytiahnúť, ozdobiť a tváriť sa, že Vianoce ešte len začali. Ale nedá sa to. Je to zasa za nami, musíme sa pohnúť ďalej. Je to kruté, ale je to tak. Takže pekne tam v tej krabici odpočívaj, nech si ťa zasa budúci rok ozdobím.

Michal Kohútek

Michal Kohútek

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Syn, strýko, umastený frajírek, frfloš... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáRecenzieFikcieAustralia: There and Back AgaiPočítačeHistorky z BrnaSúkromnéVšeobecné úvahyMoje hobby

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu